ZASADNICZA OPOZYCJA

Kompozytor nie tylko ukazuje, ale artykułuje subtelne, złożone uczucia, któ­rych język nie potrafi nawet nazwać, nie mówiąc już o ich przekazaniu; zna on formy emocji i po­trafi się nimi posługiwać, „komponować” je. My nie „komponujemy” naszych okrzyków i pląsów.Zasadniczą opozycję tych dwóch teorii emotywnego znaczenia w muzyce — to znaczy auto- ekspresji oraz ekspresji logicznej — można naj­lepiej ukazać przeciwstawiając ustęp z C. Ph. E. Bacha, cytowany już na s. 320, z którego wynika, że „muzyk może poruszyć ludzi tylko wówczas, kiedy sam jest poruszony”, i że nieustannie „prze­kazuje im swoje uczucia i w ten sposób bardzo łatwo wzbudza w nich współodczuwanie”, wypo­wiedzi Buisoniego.

Witaj! Nazywam się Angelika Kwiecińska i bloga prowadzę w formie pasji. Jeszcze jak byłam dzieckiem to planowałam zostać dziennikarką, dziś moje marzenie się spełniło i pracuje w mediach. Na blogu zamieszczam ciekawostki ze świata reklamy i mediów a także z show biznesu. Zapraszam do śledzenia bloga i aktywnego komentowania pod wpisami!
Both comments and pings are currently closed.