MUZYCZNY JĘZYK KOMPOZYTORA

jeżeli muzyczny język kompozytora nie jest na tyle bogaty i określony, żeby same jego formy dźwiękowe były idealnie koherentne, znaczące i zadowalające, rzeczą najbardziej naturalną w świecie jest, że uzupełnia je zwykłymi, niemu- zycznymi sposobami wyrażenia idei uczuć; wy­obrażając sytuacje, przedmioty czy wydarzenia, które mają nastrój albo określają emocję. Kom­pozytor może posłużyć się jakimś myślowym obrazem tylko w charakterze zrębu, na którym zorganizuje swoje skądinąd muzyczne wyobraże­nie. Schumann opowiada, jak to on czy też inny kompozytor wyobraził sobie scenę czy istotę w taki sposób, że wizja ta bezpośrednio natchnęła go do spoistego, dobrze skonstruowanego utworu mu­zycznego.

Witaj! Nazywam się Angelika Kwiecińska i bloga prowadzę w formie pasji. Jeszcze jak byłam dzieckiem to planowałam zostać dziennikarką, dziś moje marzenie się spełniło i pracuje w mediach. Na blogu zamieszczam ciekawostki ze świata reklamy i mediów a także z show biznesu. Zapraszam do śledzenia bloga i aktywnego komentowania pod wpisami!
Both comments and pings are currently closed.