KRYTERIUM WARTOŚCI

Tutaj kryte­rium wartości jest praktyczne, moralne czy histo­ryczne znaczenie przedmiotu. Trzecia traktuje ob­raz w aspekcie jego charakteru „estetycznego , jego zdolności pobudzania lub kojenia naszych zmysłów, wywoływania uczucia przykrości albo odprężenia, jak się to dzieje w wypadku kolo­rów living-roomu; albo kiedy „przyjemność wy­nika z tematu obrazu (sielankowy pejzaz jest sztuką „przyjemną”, Sw. Sebastian przebity strza­łami — „nieprzyjemną”), oczekujemy, ze pobudzi wyobraźnią w przyjemny sposób.Wszystkie te zalety mogą jednakże cechowac obrazy średniej jakości; i rzeczywiście przykła­dem ich są pejzaże, widoki morskie, sceny r o- dzajowe, które służą jako okładki pism w sytuacji, kiedy portret ładnej dziewczyny nie byłby odpowiedni.

Witaj! Nazywam się Angelika Kwiecińska i bloga prowadzę w formie pasji. Jeszcze jak byłam dzieckiem to planowałam zostać dziennikarką, dziś moje marzenie się spełniło i pracuje w mediach. Na blogu zamieszczam ciekawostki ze świata reklamy i mediów a także z show biznesu. Zapraszam do śledzenia bloga i aktywnego komentowania pod wpisami!
Both comments and pings are currently closed.